Thisted skal være førende erhvervskommune

Af Lene Kjelgaard Jensen, borgmester og kandidat til kommunalbestyrelsen (C).

Thisted kommune er kendetegnet ved at være en egentlig erhvervskommune, med en robust og alsidig erhvervsstruktur – og med en stor produktion af fysisk gods, hvoraf der er en forholdsvis stor del der går til eksport. Det er således vigtigt at vejnettet til og fra området, sikrer den bedst mulige kobling til motorvejsnettet og dermed til grænsen.

Derfor vil det konservative folkeparti arbejde for en udbygning af A11 fra Thisted til Holstebro og fra Thisted til Aalborg – her ser vi at en realistisk udbygning kan være flere 2 plus 1 løsninger på strækningerne, det kan sikre flow i trafikken, til gavn for både person- og godstransport.

A26/34 – strækningen fra Hanstholm til Herning har gennem mange år haft stor politisk bevågenhed, her har Thisted kommune sammen med Morsø, Skive og Herning kommuner arbejdet for, at der flere steder på strækningen, sker en udbygning. Det arbejde sammen med de tre andre kommuner skal fortsat have fokus, derforuden vil Konservative arbejde for at der nedsættes en samlet erhvervsgruppe fra de 4 kommuner. Erhvervsgruppen skal være med til at understøtte det politiske arbejde, for at øge opmærksomheden på de udfordringer, der hver dag giver problemer i trafikken på strækningen.

Behovet for bedre infrastruktur er et vigtigt rammevilkår for kommunens virksomheder, og det bliver ikke mindre nødvendigt af at Hanstholm havn nu udvides, og at der med udvidelsen kommer yderligere vækst og produktion i området.

Indlægget er ikke nødvendigvis udtryk for Konservatives holdning, men udelukkende skribentens.