Veje til Christiansborg

Af Niels Klingenberg Vistisen, kandidat til Kommunalbestyrelsen i Thisted Kommune.

Bedre veje i og til Thy er noget flere og flere kandidater til kommunalvalget skriver om, efterhånden som valget nærmer sig. Der er lidt variationer, om de kigger nordpå mod Aalborg, sydpå mod Holstebro, eller ad A26 over Mors mod Herning. Nogle plæderer endda for motorveje og opgraderinger af Aggersundbroen.

Dette sidst nævnte er nok alligevel en tand for meget valgflæsk, men rigtigt er det dog, at vejnettet til og fra Thy trænger til en opgradering. Hos konservative har det længe været en mærkesag med en opgradering af A26 over Mors, til en 2-1 vej. Det er passende og realistisk, og det samme kunne ske med A11 sydpå mod Holstebro.

Nu skal der bare gøres noget ved det, og det kræver at vi går til Christiansborg. Der er nemlig tale om statsveje og vi skal derfor som kommunalpolitikere kæmpe den sag opad og ud af kommunen. Morsø og Struer er helt sikkert med på opgaven. Det vil også være mere konstruktivt, og bidrage med bedre rammer for både borgere og erhvervsliv, uden at det belaster kommunekassen. Vi skal som politikere være bedre til at få den støtte fra Christiansborg, som landsdelens status påkræver.

Der er nu godt gang i udflytning af statslige arbejdspladser, og en opgradering af Hanstholm havn, som kommer hele Danmark til gode. Nu er det så på tide at regeringen lader trafikale opgraderinger følge med arbejdspladserne ud. Nu skal vi bare være dygtige og vedholdende politisk, og få det gjort.

Indlægget er ikke nødvendigvis udtryk for Konservatives holdning, men udelukkende skribentens.