Smidighed i forvaltningen

Nærhed, smidighed og åbenhed !

Findes der noget værre, end blot være et nummer i rækken, et upersonligt cpr. nr.: træk venligt et nr. – kig på de digitale tal, hvornår dit nummer kommer ud?

Vi kender alle sammen til dette fra vores eget liv – følelsen af ikke at blive mødt personlig og kigget i øjnene – ikke blive set og mødt.

Vi politikere må udstikke nogle klare retningslinjer ift. hvordan vi vil møde borgerne i Thisted Kommune. Retningslinjer der kan måles og følges op på i de enkelte afdelinger. Vi må fremhæve og rose dem, og det der fungerer godt, og det er der bestemt mangt og meget der gør.

Men vi må ligeledes turde sætte fokus på det der ikke fungerer hensigtsmæssigt, turde følge op på det der ikke fungerer som det skal, og som med visse justeringer – kunne gøres bedre.

Der må fortløbende modtages feedback fra borgerne/brugerne – evalueres ift. sagsgange og procedurer. Det må tilstræbes at der er så få berøringer i en given sag som mulig, og færrest mulig sagsbehandlere/ skift – Lean-thinking og flow!

Gennemsigtighed, åbenhed og smidighed i forvaltningen – opbygger tillid, nedbryder fordomme og myter – giver tilfredse borgere/medarbejdere, effektivitet og optimal service.

Viggo Iversen – KV21 kandidat